רשימות תפוצה – בניית מועדון לקוחות

לפני שנדבר על רשימות תפוצה אני רוצה לספר עובדה מעניינת:
בשנת 2006 נמכרה רשת AM:PM לחברת דור אלון אנרגיה בישראל, תמורת 143 מיליוני ש"ח, לפי מכפיל רווח של 50.
זה סיפור הצלחה שאני אוהב במיוחד, כי כל נושא הסופרים הוא כמעט חסר סיכוי להצלחה סטטיסטי !!!
הרשת הוקמה בשנת 2001 על ידי שלושה שותפים גיא אדרי והאחים גל ורן בלינקס, שהיו שותפים בפיצוצייה. השלושה ייסדו את הסניף הראשון של AMPM ברחוב בן יהודה בתל אביב. מחזור המכירות בשנת הפעילות הראשונה עמד סביב ה 14 מיליון שקלים, ובשנת 2006 בזמן האקזיט הגיע ל־180 מיליון ש"ח (הפרטים והמידע באדיבות ויקיפדיה.)

הם נשאלו מה גרם להם להצלחה ?

בניית מועדון הלקוחות התל אביבי זה היה הדבר שעשה את הרשת להצלחה גדולה!
הם יצרו כרטיסי מועדון, דיוורו בדואר על בסיס שבועי את הלקוחות ואנשים הגיעו.
לבנות מועדון לקוחות שעובד זה דורש המון זמן, מחשבה ובניית אסטרטגיה מאוד משמעותית והכי חשוב מוצר/שירות מנצח.
רוב האנשים שינסו להקים מועדון לקוחות לא יצליחו בזה, אני לא מתיימר לבאס את מי שקורא, אלא פשוט מציג נתון סטטיסטי.
עובדה מעניינת בהקשר הזה: בתוך הסטטיסטיקה תמיד יש את הפרט והוא יכול לעשות הכל, ולכן אין לי רצון לייאש פשוט תבינו שצריך להשקיע בתפוצה המון מחשבה ועבודה!
אז בואו ונכיר קצת מה זה רשימת תפוצה/מועדון לקוחות ועם מי אפשר לעבוד:

מהי רשימת דיוור/רשימת תפוצה/מועדון לקוחות ?

רשימת תפוצה היא רשימה של פרטים של קוחות פוטנציאלים או לקוחות קיימים (כגון: שם פרטי, שם משפחה, טלפון ו/או כתובות דואר אלקטרוני) המעוניינים לקבל מבצעים, עדכונים מאתר או טיפים ושיטות ייחודיות.  העדכונים כוללים את חדשות האתר, הודעות על כתבות חדשות, מבצעים, מפגשים, פרסומות, תוספות באתר ועוד. לרשימת תפוצה טובה חייב להיות ערך מוסף, זאת אומרת היא לא יכולה להתקיים רק על בסיס פרסומות, אלא חייבת לתת תוכן או פתרון אמיתי לגולש!

כיצד בונים רשימת דיוור איכותית ?

רשימות דיוור איכותית נמדדת במספר פרמטרים. חשוב שנדע ונבין כיצד אנחנו יכולים לבדוק את עצמנו האם רשימת הדיוור שלנו היא טובה או לא טובה. ישנם מספר קריטריונים חשובים לבדיקת ניהול רשימות דיוור והם:
האם יש לה חזון ? והיא עונה על צורך אמיתי ?
האם היא מייצרת תגובות ?
האם היא מייצרת עניין ?
מהי כמות ההסרה של הנרשמים ?
כמה שגיאות אנחנו מקבלים ?
האם אנחנו מצליחים להמיר יותר בעזרתה ?
אם תענה נכונה על כל השאלות האלה תצליח לייצר רשימת דיוור מוצלחת מאוד שתניב לך המון המרות בעסק שלך ולא חשוב באיזה תחום הוא עוסק!

מערכות שהשתמשתי/משתמש בהן לניהול רשימות תפוצה לדיוורבאינטרנט:

מערכת גטרספונס

אחת החברות הגדולות בעולם בנושא של רשימות תפוצה, ניהול רשימות דיוור, בניית דפי נחיתה והיא מערכת מומלצת מאוד לעברית ולאנגלית. יש תקופת ניסיון של חודש חינם. החברה מספקת מגוון הדרכות על מנת שתצליחו לייצר רשימת תפוצה איכותית שתניב לכם הכנסות ותעמדו ביעד שהצבתם לעצמכם!

מכיוון שכולם עובדים עם חברות ישראליות הייתי ממליץ למי שאין בעיה עם אנגלית לעבוד איתם, לי היה חשבון קרוב ל 5-6 שנים והמערכת מעולה.

לחודש ניסיון חינם בגט רספונס כנסו לכאן

מערכת דיוור VIPlus

חברה יחסית חדשה שאני עובד איתם לאחרונה ואני מאוד מרוצה מהמערכת והיא שונה מכל המערכות שרוב האנשים משתמשים וככה העסק שלך יראה קצת אחרת מכל האנשים בשוק. האבל היתרון הברור שלה הוא שאפשר להשתמש בה באופן מלא עד 200 משתמשים ללא תשלום אגורה שזה מצויין ונותן את האפשרות לפתח את הרשימה בצורה הגיונית!!!

לדיוור של עד 200 משתמשים חינם כנסו לכאן

מערכת דיוור של רב מסר

המערכת היא מאוד איכותית אבל קצת יותר יקרה לעסקים מתחילים שאין להם רשימת תפוצה. בעבר היה לי חשבון ברב מסר היא באמת מערכת טובה ומומלצת לעסקים מתקדמים. חפשו בגוגל רב מסר.

About ליאור עקירב: יועץ אסטרטגי, מאמן עסקי ואסטרטג שיווקי

ליאור עקירב הוא מנכ"ל ובעלים של עקירב ייעוץ אסטרטגי, יועץ אסטרטגיה שיווקית, מאמן עסקי, מאמן אישי לאנשים בעלי תפקיד משמעותי ומומחה לשיפור תהליכים ובניית משפכי שיווק ומכירה.

ליאור הוא בעל נסיון של כעשור בשיווק ובמכירות, בפיתוח ובהדרכה. בוגר שני תארים במדעים ופיתוח אלגוריתמים מטעם אוניברסיטת תל אביב, בוגר קורס אימון, בוגר קורסים בנושאי שיווק ומכירות, ויועץ אסטרטגי מטעם הטכניון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *