פרסום חינם בגוגל לעמותות וארגונים

כיועץ אסטרטגי אני מייעץ לעמותות ומלכ"רים.

דבר מעניין שגיליתי שהמון גופים מתקצבים חלק מהפרסום בחינם כחלק מהפעילות החברתית והתרומה לקהילה.

אז איך זה עובד ?

grants

גוגל שואף כמו כל ארגון גדול להפריש חלק מההכנסות שלו לטובת תרומה לקהילה, או לאפשר להם להשתמש במערכת שלו ללא תשלום, פרו בונו, מה לעשות גם הם צריכים לעזור אם הם גוף שמרוויח!

לגוגל זה הרבה יותר קל לתת במיוחד כאשר מדובר בחלק מהשירות שלהם.

לגוגל יש תוכנית גוגל גרנטס grants, התוכנית הזו מאפשרת לעמותות ולארגונים לקבל תקציב חינם של אלפי שקלים לפרסום ממומן בגוגל אדוורדס.

התוכנית מיוחדת במינה והיא כוללת תרומות של השירות של גוגל אדוורדס שהיא מספקת בתשלום בחינם, והיא מעניקה פרסום חינם לארגונים נבחרים.

גוגל גרנטס תומכים בארגונים השותפים לאידאולוגיה של גוגל, שכוללים מתן שירות לקהילה על מנת לעזור לעולם בתחומים כגון מדע וטכנולוגיה, חינוך, בריאות הציבור העולמי, הסביבה, תמיכה בבני נוער ואמנויות בשכבות חלשות ועוד.

זה ברור שהם לא נותנים את זה בקלות ויש להם מספר קריטריונים שתוכלו למצוא באתר שלהם, אם אתם מכירים ארגון מסויים כדאי שתשתפו את החברים שלכם שעובדים בעמותות ובארגונים, כי רובם לא יודעים על האפשרות הזו!!!

למי התוכנית של גוגל גרנטס מיועדת ?

ישויות וארגונים ממשלתיים, בתי חולים וארגוני בריאות, בתי ספר, מעונות יום, מוסדות אקדמיים ואוניברסיטאות אינם זכאים להשתתף בתכנית המענקים של Google לעמותות. לעומת זאת, גופים פילנתרופיים של מוסדות לימוד – זכאים.

 

  • עמותה רשומה כארגון צדקה באחת המדינות המפורטות להלן. בארה"ב, על ארגונים להיות רשומים במסד הנתונים המקוון של ה-IRS כדי ש-Google תוכל לאמת את התאמתם. בכל המדינות האחרות, ארגונים חייבים להיות רשומים אצל השותף המקומי של TechSoup בארצם. ראה פרטים בהמשך.
  • הארגון אינו יכול להיות אחד מהבאים:
    • ארגון או יישות ממשלתית
    • ארגון שירותי בריאות או בית-חולים
    • בית-ספר, מרכז לטיפול בילדים, מוסד אקדמי או אוניברסיטה (לזרועות פילנתרופיות של ארגוני חינוך יש זכאות להשתתף). למידע נוסף על התכניות של Google למוסדות חינוך, עיין ב-Google for Education‏.

מה השלבים להגשת מועמדות לגוגל גרנטס ?

תכנית המענקים של Google לעמותות היא חלק מתכנית Google לעמותות. כדי להתקבל לתכנית המענקים של Google לעמותות, על הארגון שלכם:

  • בשלב הראשון, להגיש בקשת הצטרפות אל Google לעמותות.
  • להיות בעל סטטוס חוקי של ארגון צדקה. היכנסו לאתר Google לעמותות כדי לעיין בהגדרות הסטטוס של ארגון צדקה בארצכם.
  • לאשר את האישורים הנדרשים כחלק מהבקשה בנוגע לאיסור אפליה, קבלת תרומות והשימוש בהן ולהביע הסכמה לגביהם.
  • להחזיק אתר אינטרנט פעיל המכיל תוכן משמעותי.

מהם הקריטריונים לעמותה בישראל

  • ארגונים נדרשים להירשם ב-NPTech, החטיבה האזורית של TechSoup Global.
  • על הארגונים להיות בעלי אחד מהסיווגים הבאים:
    • מוסדות ציבוריים הזכאים להטבת מס בהתאם לסעיף 46(א) של פקודת מס ההכנסה;
    • מוסדות ציבוריים הזכאים לפטור ממס בהתאם לסעיף 9(2)(ב) של פקודת מס ההכנסה, כולל מוסדות בעלי תוקף חוקי בסיווגים הבאים:
      • עמותות הרשומות במשרד רשם העמותות ומחזיקות באישור ניהול תקין, בהתאם לחוק העמותות תש"ם-1980
      • עמותות הרשומות במשרד רשם העמותות בהתאם לחוק העמותות תש"ם-1980
      • קרנות לתועלת הציבור וחברות לתועלת הציבור הרשומות במשרד רשם החברות בהתאם לחוק החברות תשנ"ט-1999
      • הקדשות ציבוריות הרשומות במשרד רשם ההקדשות בהתאם לסעיפים 25-31 בחוק הנאמנות תשל"ט-1979
    • הקדשות דתיות שבית דין רבני קבע שהן פטורות מדרישות חוק הנאמנות תשל"ט-1

 

* אלה התנאים שרוכזו ממספר אתרים רשמיים של גוגל – שלוש הפסקאות האחרונות הועתקו מילה במילה מהאתר של גוגל גרנטס וחשוב להתעדכן באתר עצמו.

מוזמנים ליצור קשר ואשמח להסביר לכם

About ליאור עקירב: יועץ אסטרטגי, מאמן עסקי ואסטרטג שיווקי

ליאור עקירב הוא מנכ"ל ובעלים של עקירב ייעוץ אסטרטגי, יועץ אסטרטגיה שיווקית, מאמן עסקי, מאמן אישי לאנשים בעלי תפקיד משמעותי ומומחה לשיפור תהליכים ובניית משפכי שיווק ומכירה.

ליאור הוא בעל נסיון של כעשור בשיווק ובמכירות, בפיתוח ובהדרכה. בוגר שני תארים במדעים ופיתוח אלגוריתמים מטעם אוניברסיטת תל אביב, בוגר קורס אימון, בוגר קורסים בנושאי שיווק ומכירות, ויועץ אסטרטגי מטעם הטכניון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *