אסטרטגיה עסקית ? בכמה מילים…

היום נדבר על אסטרטגיה שיווקית.

נתחיל בזה שאסטרטגיה היא הבסיס לכל פעילות של הארגון/העסק והיא כוללת תכנון, שיווק, מכירות, פיתוח עבודה על תשתית והשוטף.

תכנון אסטרטגי, יעזור לך לבנות תוכנית פעולה על ידי חשיבה, אפיון וניתוח, תכנון וקבלת החלטות ברמה התשתית והשוטף.

חשיבה אסטרטגיה שיווקית צריכה לכלול חמישה שלבים:

שלב ראשון – לקוח אידיאלי
הבנה ודיוק מי הלקוח האידיאלי ומה הדבר שמיוחד בי בעסק שלי. זאת נקודת מפתח חשובה והיא המנוע לגיוס לקוחות מדויקים.

שלב שני: משפך שיווקי
תכנון התהליך שהלקוח יעבור במהלך החיים שלו לאורך הרכישות השונות, ובניית משפך שיווקי שבו נייצר מערכת יחסים מפרה עם הלקוח ושמטרת להניע את הלקוח לשלב הבא.

שלב שלישי: תהליכי מכירה
תכנון ושיפור תהליכי מכירה בעסק ויצירת מעמדי מכירה חדשים מותאמים ללקוח ולניסיון שלך כאיש מכירות.

שלב רביעי: מדידה וניתוח
מדידה וניתוח של הפעולות, בדיקת המצב הקיים של העסק והבנה מה עובד ומה לא עובד בכל אחד מהשלבים השונים.

שלב חמישי: תוכנית לשיפור חלק מתהליכי השיווק והמכירה

החלטה על שיפור של דבר אחד ולבנות סביבו תוכנית פעולה ויישום.

 

איך זה נוגע לעסק שלך ומה הפעולה הבאה ?

במידה ומדובר באדם שאוהב לעשות הכל לבד. בד"כ אלה הם שלבי הפעולה.

1. לחשוב איפה העסק נמצא בכל מצב?

2. לאן אתה רוצה להגיע ?

3. למצוא כשלים אסטרטגים ודברים שעובדים טוב.

4. להחליט על איזה דברים אני הולך לתקן

5. לבנות את השלבים בכדי לעשות את זה בצורה טובה והדרגתית בקצב הנכון לי!

המון בהצלחה.

ליאור

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *